fbpx

Com instal·lar el Pixel de Facebook al teu lloc web el 2022

facebook pixel

Taula de continguts

En termes simples, el píxel és el pont entre el vostre lloc web i Facebook. Sense instal·lar Pixel, no podreu mesurar l'efectivitat i la rendibilitat de les vostres campanyes de Facebook.

Facebook, propietat de Meta, és una poderosa eina publicitària que basa la seva efectivitat en el seu famós Píxel.

Si planegeu realitzar qualsevol tipus de campanya publicitària a Facebook, la primera tasca per preparar el vostre lloc web és afegir el codi del píxel de Facebook a la vostra web i verificar que funciona correctament.

En aquest tutorial, et guiaré pas a pas perquè instal·lis tu mateix el píxel de Facebook a la teva web.

Però, abans de res, el primer que has de fer és crear un compte per a empreses a Facebook. Si encara no la tens, descobreix aquí com fer-ho.

Què és el píxel de Facebook?

El ‘píxel’ és només un fragment de codi javascript que dóna a Facebook la capacitat de rastrejar les visites al teu lloc web, associar-les amb accions (visites a la pàgina web, conversions, etc.) i comptes de Facebook.

Quan instal·lis el Píxel de Facebook al teu lloc web, podràs mesurar les conversions, crear audiències personalitzades i optimitzar les campanyes publicitàries de Facebook i Instagram.

Per què serveix el Píxel de Facebook?

  • Per donar seguiment a conversions
  • Afegir i administrar articles del teu catàleg
  • Permet crear públics personalitzats i similars
  • Per optimitzar Facebook Ads per a conversions
  • Et dóna accés a més eines i mètriques de Facebook Ads

Com crear el píxel de Facebook

Abans de seguir, el primer a tenir en compte és que has de tenir creat un compte empresarial a l’Administrador Comercial de Facebook, més conegut com el Business Manager.

Si encara no tens un compte comercial a Facebook, passa’t per aquest article per descobrir com fer-ho.

Inicia Sessió a l'Administrador Comercial

Inicieu sessió al vostre compte de Facebook i accediu a l’ Administrador d’anuncis.

Feu clic al menú d’hamburguesa (a dalt a l’esquerra) i seleccioneu “Configuració del negoci”.

Cerca l’opció de “Orígens de dades” i quan hi haurà el desplegable fes clic a “Píxels”.

Afegeix un nou Píxel de Facebook

Veureu el botó “Afegir” ressaltat en color blau, punxa sobre ell i s’obrirà un pop up on podràs donar un nom al teu nou píxel.

Dóna-li un nom al teu Píxel de Facebook

A continuació seleccioneu l’opció “Configurar el Píxel”

Configurar el Píxel de Facebook

Al següent pas podràs triar com afegir el píxel a la teva web, automàticament a través d’alguna de les integracions (Shopify, Woocommerce, Prestashop…). En aquest tutorial seleccionarem l’opció de “Afegir el codi del píxel manualment al lloc web”.

A continuació podràs copiar el codi del píxel per enganxar-lo al teu lloc, entre les etiquetes.

Un cop hagis introduït el codi del píxel de facebook al head del teu lloc web, torna a l’administrador de facebook i segueix els passos per configurar els esdeveniments més rellevants que desitges mesurar al teu lloc web.

Verifica la instal·lació del píxel de Facebook

La millor manera de verificar la correcta instal·lació del píxel al teu lloc web és utilitzant el complement per a Google Chrome “Facebook Píxel Helper”.

Què són els esdeveniments del píxel de Facebook?

El píxel de Facebook rastreja les activitats dels usuaris al vostre lloc. Els esdeveniments de Facebook Píxel són aquelles activitats que s’han marcat com a importants d’alguna manera, per exemple, un registre o una compra.

Aquests esdeveniments es poden informar a les vostres campanyes publicitàries de Facebook com KPI, o es poden utilitzar per definir audiències objectiu per als vostres anuncis.

Tipus d’esdeveniments del píxel de Facebook

Hi ha esdeveniments estàndard i esdeveniments personalitzats.

Esdeveniments Estàndard

Els 9 esdeveniments estàndard més comuns que podem trobar són aquests:

  • Veure contingut
  • Cerca al lloc web
  • Afegeix a la cistella
  • Afegeix a la llista de desitjos
  • Iniciar pagament
  • Afegir informació de pagament
  • Comprar
  • Generar client potencial
  • Completar registre

Esdeveniments Personalitzats

Si una activitat del vostre lloc no s’inclou en un dels esdeveniments estàndard anteriors, podeu marcar-lo com un esdeveniment personalitzat amb el nom d’esdeveniment que escolliu (per exemple, “Reserva de Cita”).

Per simplificar, generalment recomano que eviteu els esdeveniments personalitzats i, al seu lloc, intenteu utilitzar un dels esdeveniments estàndard.

A més, a diferència dels esdeveniments estàndard, amb els esdeveniments personalitzats no pots fer un seguiment i optimitzar la teva inversió en anuncis de Facebook.

Consulta aquí la guia oficial de facebook per configurar els esdeveniments .

Conclusió

Si vols augmentar els clients del teu negoci o botiga en línia, Facebook i Instagram són excel·lents canals per captar nous clients. És molt important conèixer amb el màxim detall possible com es comporten els visitants del teu lloc web. Com més sàpigues de les persones que senten curiositat per la teva marca i decideixen realitzar alguna acció a la teva web, millor podràs definir el contingut dels propers anuncis i generar més vendes!

Per poder fer servir el píxel, cal que ja tinguis un lloc web. Si encara no tens cap pàgina web o botiga en línia i necessites potenciar la teva presència a internet, a NB Online podem crear la teva web des de zero i fer totes les connexions necessàries perquè les teves vendes creixin.

Nacho Ball

Dissenyador Web i Consultor Digital

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *