fbpx

Blog Digital

Tips y Consejos para digitalizar tu negocio

No és or tot el Kit Digital que llueix

kit digital
Veritats sobre el Kit Digital, una iniciativa del Govern destinada al fracàs des del primer dia.

Tabla de contenidos

Feia temps que volia escriure sobre el Kit Digital i els danys col·laterals del pla del Govern per fomentar la digitalització de les empreses espanyoles . I dic danys col·laterals pel greu perjudici que està causant aquesta suposada ajuda a les petites empreses i autònoms del sector digital que ofereixen serveis de disseny web, màrqueting digital i ciberseguretat, com és el nostre cas.

Resulta que, per ser Agent Digitalitzador , això del que tantes grans empreses estan presumint per captar el nombre més gran de clients, passant per sobre de les petites empreses i autònoms del sector, cal complir una sèrie de requisits i, entre ells hi ha el de disposar d’una facturació acumulada almenys 100.000 euros en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud d’adhesió, o de 50.000 euros l’any anterior, en projectes similars als que es desenvoluparan en qualsevol de les categories de solucions digitals.

Qui pot complir els requisits per ser Agent Digitalitzador?

Doncs, evidentment una petita empresa o un autònom no, només grans empreses poden aprofitar-se dels fons Next Generation de la Unió Europea , que realment és la que posa la pasta.

Entre aquestes grans empreses ens trobem amb gegants del sector de la telefonia i la televisió. I és clar, qui és capaç de competir contra empreses d’aquest calibre?

Però… heus aquí el parany, no són realment aquestes empreses proveïdores de serveis de telefonia i internet les que fan la feina per als autònoms i pimes que sol·liciten adherir-se al Kit Digital.

La veritat del Kit Digital o, almenys, la nostra veritat…

Des que es va obrir el termini de sol·licituds fins que s’han començat a concedir les primeres ajudes s’han vist moltes coses estranyes i de moral dubtosa per part d’alguns dels Agents Digitalitzadors…

I és que, com no podia ser d’una altra manera, els carronyers caça subvencions estan a la que cau i, el Kit Digital és el filó perfecte per a ells. M’explico…

Resulta que, com ja he dit al principi de l’article, empreses de telefonia, autoescoles, bancs, i fins i tot alguna clínica dentista que una altra… s’han llançat a l’aventura i, de la nit al dia, els empleats s’han convertit en dissenyadors web, community managers, consultors SEO, etc. i han començat a oferir les seves pròpies solucions de digitalització . Però són realment les seves solucions?

El parany dels Agents Digitalitzadors

No, el director del teu banc no ha fet un curs exprés de disseny web ni de posicionament SEO i tampoc no es va posar davant del mòbil a gravar reels per al teu instagram.

El que passa és que aquestes grans empreses estan subcontractant agències que, al seu torn, subcontracten freelancers perquè facin la feina bruta, com sempre, a canvi de dos durs.

I ara és quan et preguntes, I a mi què em dóna més? Què m’importa que em faci la feina Movistar o manòlit? Mentre tingui la meva nova web…

I aquest és el kit de la qüestió, la indiferència, aquesta variable amb què els nostres polítics juguen per fer el que considerin sense enfrontar-se a conseqüències. Com és possible que empreses alienes al sector, estiguin ficant les seves urpes a les ajudes, perjudicant les empreses del sector i ningú, absolutament ningú, controli aquesta situació?

Quin és el modus operandi daquests Agents Digitalitzadors?

Autoescoles, bancs, empreses de telefonia i televisió… i d’altres empreses de sectors que no tenen res a veure amb el disseny web, el posicionament SEO, la gestió de xarxes socials o el màrqueting digital tramiten la sol·licitud de l’ajuda, subcontracten a una agència i aquesta, al seu torn, subcontracta en molts casos a freelancers o col·laboradors autònoms .

El treballador final posa un preu, per exemple, la gestió de xarxes socials per un any durant 80 euros al mes, l’agència cobra el servei per 190 euros però finalment, l’agent digitalitzador, tramita l’ajuda per un valor de 490 euros al mes .

I així i tot, el disseny de les pàgines web, el posicionament, el manteniment web… T’ofereixen un servei de poca qualitat pel preu d’un servei premium i clar, els resultats finals són unes autèntiques escombraries.

Els problemes del Kit Digital

Com és evident, per un preu real de 80 euros al mes per gestionar una xarxa social, el pencaire final no crearà ni una sola imatge o vídeo real si no ho pagues a part. El contingut ho hauràs de facilitar tu, perquè simplement ho pugin a les teves xarxes… El negoci perfecte, cobrar per pujar fotos a un perfil, sense estratègia ni sentit.

I què passa amb els llocs web creats seguint aquest sistema de subcontractacions? Més del mateix… et venen un lloc web que sí o sí serà el primer a Google, però analitzant aquests llocs, et trobes amb autèntiques aberracions quant a SEO que no tenen en compte pràcticament cap de les directrius marcades per el mateix Google.

Però això és igual… el cas és guanyar pasta, sigui com sigui, oferint serveis com xurros, de poca qualitat i que no garanteixen cap resultat a les empreses que sol·liciten el Kit Digital amb la il·lusió de millorar el seu negoci, que acabessin havent de posar-se en mans d’autèntics professionals que els solucionin els desastres emparats per la màgia del Kit Digital.

Però en fi… per si algú encara no sap què és el Kit Digital, a continuació és expliquem una mica la teoria sobre el paper.

Algunes preguntes sobre el Kit Digital.

Què és el Kit Digital?

El Kit Digital és una iniciativa força discutible del Govern espanyol per repartir els fons europeus del programa Next Generation per fomentar la digitalització de les empreses de la Unió Europea i, en aquest cas concret, la digitalització de les empreses espanyoles.

Quines empreses poden demanar el Kit Digital?

El Govern ha establert tres segments per organitzar les sol·licituds de forma esglaonada, suposem que per evitar la saturació de l’Administració i evitar retards… cosa que, segons el nostre parer i tenint en compte el que escoltem diàriament, no ha aconseguit perquè el pagament de les ajudes s’està endarrerint diversos mesos…

Però en fi, seguim. Aquests són els segments:

  • Segment I: Empreses amb entre 10 i menys de 50 empleats. Data d’inici de presentació de sol·licituds: 15/03/2022 a les 11:00 hores – Data de fi 15/03/2023 a les 11:00 hores
  • Segment II: Empreses amb entre 3 i menys de 10 empleats. Data d’inici de presentació de sol·licituds: 02/09/2022 a les 11:00 hores
  • Segment III: Empreses amb entre 0 i menys de 3 empleats. Data d’inici de presentació de sol·licituds: 20/10/2022 a les 11:00 hores

Com se sol·licita el Kit Digital?

Els tràmits són molt senzills i els pots fer tu mateix a través del portal oficial del Kit Digital, només necessitaràs tenir en vigor un certificat digital o el sistema Cl@ve i seguir els passos que t’indiquen. Però si no teniu temps, l’agència digitalitzadora pot fer els tràmits en nom vostre.

On trobar un Agent Digitalitzador?

A la mateixa web oficial del Kit Digital trobareu un llistat d’empreses adherides al programa, organitzades per províncies perquè et resulti més senzill trobar l’empresa adequada.

Com puc saber si m’han concedit l’ajuda del Kit Digital?

Si has realitzat tu mateix els tràmits, al mateix web oficial del Kit Digital podràs accedir a la teva Àrea Privada i conèixer l’estat de la teva sol·licitud. Si ho ha tramitat algun agent digitalitzador, simplement pregunta-li al teu contacte.

Pack Emprèn Digital , el Kit Digital de Balui Digital.

Qui cobra el Kit Digital?

El pagament del Kit Digital es realitza directament als agents digitalitzadors . Tu no veuràs ni un duro.

Per això, l’agent digitalitzador ha de presentar certa documentació que acrediti la realització del treball i que compleix els requisits exigits. LAdministració Pública realitzarà les comprovacions necessàries i finalment ordenarà el pagament de la subvenció.

Les empreses digitalitzadores cobraran el 70% al cap de tres mesos, una vegada implantada la solució. El 30% restant, als 12 mesos. O almenys, aquesta és la teoria…

Per a quines àrees del meu negoci puc sol·licitar el Kit Digital?

La subvenció del Kit Digital es pot aplicar per crear o millorar 10 solucions imprescindibles en el dia a dia de les empreses:

  • Lloc web i Presència a Internet, fins a 2.000€
  • Comerç electrònic, fins a 2.000 €
  • Gestió de xarxes socials, fins a 2.500 €
  • Gestió de clients, fins a 4.000 €
  • BI i analítica, fins a 4.000€
  • Serveis d’oficina virtual, fins a 12.000 €
  • Gestió de processos, fins a 6.000 €
  • Factura electrònica, fins a 1.000 €
  • Comunicacions segures, fins a 6.000€
  • Ciberseguretat, fins a 6.000€

Si el pressupost del teu projecte supera aquestes quantitats, hauràs d’abonar la diferència a l’agència digitalitzadora.

I, tingues molta cura amb els contractes que firmes, en el cas que el projecte final no sigui aprovat per l’Administració, pots veure’t obligat a abonar tota la feina ja que, com és lògic, l’Agent Digitalitzador, no realitzarà una feina gratis…

Quina quantitat màxima em poden concedir?

  • Un màxim de 12.000 € per a pimes entre 10 i 49 empleats.
  • Fins a 6.000 € per a microempreses entre 3 i 9 empleats.
  • Fins a 2.000 € per a autònoms amb un màxim de 2 empleats a càrrec seu.

La nostra conclusió sobre el Kit Digital

El programa del Kit Digital, al nostre parer, no és més que una nova iniciativa fallida del Govern espanyol que, lluny de fomentar la modernització de les empreses espanyoles, està perjudicant tant les empreses del sector que ja oferien aquests serveis, com les empreses sol·licitants, que reben serveis de baixíssima qualitat insostenibles en el temps.

El Kit Digital és una iniciativa destinada al fracàs pel control nul sobre el tipus d’empreses que aconsegueixen registrar-se com a Agents Digitalitzadors i per l’escàs seguiment que es dóna a la destinació dels fons europeus Next Generation de la Unió Europea.

Si realment desitges modernitzar el teu negoci amb un nou lloc web capaç de posicionar correctament a Google o vols potenciar les xarxes socials d’una manera ordenada amb una estratègia ben definida o vols augmentar la seguretat dels teus equips informàtics, xarxes o llocs web… evita caure al parany del Kit Digital i confia en agències i professionals de qualitat, sense intermediaris ni ven fums.

Nacho Baile
Nacho Baile
Socio Fundador de Balui Digital. Experto en Diseño Web, SEO y Marketing Digital.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *